Berpakaian Dari Segi Islam?

Kita selalu nampak apabila kita berjalan-jalan ke tempat awam, pakaian yang tidak senonoh seperti baju atau seluar yang boleh menampakkan aurat kepada orang-orang awam dan pakaian yang sempit. Berpakaianlah dengan pakaian seperti orang islam dan janganlah sesekali memakai pakaian seperti orang kafir.


Kebanyakkannya pada masa ini, wanita yang selalu mendedahkan aurat mereka. Ramai wanita telah meninggalkan ajaran-ajaran islam. Mereka berpakaian tetapi dari segi islam, mereka di anggap bertelanjang kerana mereka meniru pakaian orang-orang kafir, iaitu pakaian-pakaian yang diharamkan oleh islam dan mereka juga telah mengikutkan pakaian astis yang ditegah di dalam islam, seperti mereka berseluar ketat dan nipis.Mereka mendedahkan tubuh badan mereka dan menunjukkan kepada orang ramai dengan sombong dan tidak malu pada apa yang mereka sedang pakai dan juga tidak takut kepada dosa dan Allah S.W.T. 




Manusia pada masa ini tidak bersyukur akan nikmat Allah S.W.T., rezeki yang mereka terima dari-Nya, mereka anggap itu adalah usaha mereka, tetapi itu sebaliknya. barang sesiapa yang tidak taat kepada Allah dan tidak bersyukur apa adanya mereka dan apa yang telah Allah kurniakan, maka carilah tuhan yang lain darpada Allah dan keluarlah dari bumi Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan